pühapäev, 19. august 2007

tripist

Teisipäeva hommik algas kiirema pakkimisega, kodinad said kokku ja kimasime veel Kaupmehe laost läbi, et viimased asjad kaasa osta, siis edasi Automaailmasse, et õhufilter ära vahetada (ma oskan seda ise teha:P), siis pidime hakkama Ikla poole sõitma, aga LOOMULIKULT ununevad mõned asjad koju, nagu nt taskulamp, a noh selle pärast ei hakkaks tagasi sõitma, kui ei oleks välja tulunud, et ka passid koju ununesid. Nii, et enne sipsti kodust läbi ja siis teele.
Eestis oli ilm selline ei-see-ega-teine, aga sõita oli mõnus, polnud liiga külm ega liiga palav. Lätti jõudsime kuskil 15 paiku, plaanisime mitte minna läbi Riia linna, sest a) seal on teeremondid ja ümbersõidud b)esimestest tingitud megasuured ummikud aga mingil hetkel, kui oli vaja parempööret sooritada, et sillale sõita, olime meie vasakus reas ja üle kahe või kolme rea polnud võimalik reastuda, aeg oli ka selline, et liiklejaid oli päris palju ja tagasipööre asus 1 km kaugusel ja selleni jõudmiseks kulus 45 minutit ummikus passimiseks,tore. Lõpuks kui jõudsime tagasipöördeni, üritas mingi džiibimees meile küljepealt sisse sõita- vaatas hoopis teisele poole ja raksaki keeras kõrval asuvale rajale, kust meie parasjagu sõitsime, tok sai veel auto kuidagi kahe rattaga üle äärekivi ohutussaarele ja kokkupõrge jäi ära, aga see oli ikka niii nibin nabin.
Lõpuks jõudsime mingi geniaalse valgusfoorini, selles suhtes, et on pandud vasakpöördeks valgusfoor (mitte noolega vaid tavaline), et lased otse sõitvad autod läbi ja siis saad pöörata, aga neid otse sõitvaid autosid oli kaks rida ja pöörata sai alles siis kui foor oli punaseks läinud (pmst pääses läbi vaid 1-2 autot) ja vasakpööret sooritavaid autosid oli ikka pikk rodu.

Aga sealt edasi kulges sõit igasuguste viperusteta. Jõudsime ilusti Palangasse, linn hakkas parasjagu just hämarduma ja kõik oli nii ilus.Tuledes linn, ilusad inimesed, tähesadu... Natuke tiirutasime linna peal ja siis otsustasime poest läbi lipsata ja telklaagrisse minna. Maximas müüakse megahead salatit- ainuüksi selle salati pärast tasus juba sinna sõita:):) (kusjuures seda salatit käisime iga päev ostmas, see oli tõesti hea!) Õhtul tegime telklaagris grilli ja ostustasime normaalsel ajal magama minna, et järgmiseks päevaks välja puhata. Popsisime tunnikese vesipiipu ja läksimegi tuttu ära. Hommikul saime veidike kauem magada kui teised, sest ettenägelikult parkisime auto nii, et hommikune päike ei hakkaks telgi peale paistma vaid jääksime auto varju, kuskil 10 ajal ajaime kargud alla ja esimene asi mida tahtsin teha oli pesemine. Telklaagris oli "dušš" olemas, aga see kujutas endast pigem vooliku otsas rippuvat kastmisvahendit, millest tuli ainult külma vett ja nö "dušikabiinile" ei käinud ka mingit kardinat ette. Helistasin siis Mäxile ja tema uuris välja kus ja mida, ehk siis Palanga ainukeses Statoilis pidavat saama, aga tutkit, sõitsime sinna ja polnud neil seal midagi. Lõpuks läksime rannarajooni ja seal sai 15.- eest väga korralikus kohas pesta-inimese tunne tuli tagasi :)Edasi suundusime randa. Oli täielik rannailm, päike lõõskas kõrges taevas ja tuult ei olnud üldse. Mõnus! Eestlasi oli päris palju, igal pool kõlas tuttav keel, mis tegi ainult rõõmu:) Kuskil tunnikese veetsime rannas, aga nö lesima ei viitsinud jääda. Käisime veel linnapeal, sõime-jõime ja šoppasime ning vaatasime niisama linna ning kuskil kella 15 paiku hakkasime Klaipedasse sõitma. Leidsime sadama ilusti üles ja 42 Lt eest sõitsime praamiga Neringa poolsaarele, Delfinaariumisse. Jõudsime täpselt õigeks ajaks, ei pidanud seal kaua passima ega midagi, piletid saime õpilase hinnaga, mis on poole võrra odavam kui muidu:P 7 Lt inimese kohta, täispilet oli 15. Fotoka piletit ei ostnud, sest seal ei kontrollinud seda keegi, aga pilte klõpsisid küll kõik. Show oli mega! Kõik mu tuttavad, kes seal on käinud, on öelnud, et seda lihtsalt peab nägema! Pärast delfiinishowd jõudis järg kätte hüljesteni, nad olid nii nunnud:)
Pärast delfinaariumit, käisime ka delfinaariumi kõrval olevas Meremuuseums, samuti õpilase hinnaga 5 LT per face. Odav! eksponaadid eriti ei köitnud, kui siis ainult laevade maketid, a ülejäänud asjad olid suht jamad, kuid meremuuseumi siseruumides on päris huvitavad tegelased, justkui loomaaed- Kalad ja värgid, mõnele tegelasele ei oska nimegi anda. Samuti olid seal hästi nummid pisikesed pingiviinid:)

Edasi läksime juba poolsaare tippu, Nidasse. See oli nii armas kohake! uskumatu, et nii seal võis üldse nii ilus olla. see oht tundus nagu hoopis teisest dimensioonist olevat, ta ei olenud üldse nagu Leedu, vaid nagu mingi Belgia vms Eriti ilus oli seal õhtuhämaruses. Läksime kämpasse, ainukesse, mis seal üldse oli 70 LT kahepeale oli küll pisut palju küsitud, aga vähemasti olid seal korralikud wc-d ja duširuumid, lisaks veel tenniseväljakud jms. Paime telgid püsti, õnneks saime ka koha, sest alguses öeldi, et kõik on juba täis. Nägime,et osad eestlased isegi telkisid värava taga, ju nemad siis enam ei mahtunud. Pärast telgi ülespanemist suundusime Nida linna peale, jalgsi, sinna oli ca 1 km ainult. Aga mingilt suvaliselt rajalt otsustasime hoopis metsavahele minna , ronisime mööda radu ja mägesid üles ja lõpuks jõudsime välja luidetele. appi see oli nii romantiline ja ilus. Vaade oli selline, nagu ühel pool oleks olnud kõrb ja teisel pool meri, kontrast, mis ei osbi omavahel kokku. Muidugi oli asi vaid visuaalne ja mingit kõrbe polnud, oli vaid väga ilus ja pehme liiv. Nautisime vaadet ja rüüpasime siidrit, täiuslik tunne!

Järgmisel päeval sõitsime tagasi Klaipedasse ja sealt edasi Vilniusesse. Otsisime kaardilt järve ja sõitsime sinna. Veetsime terve päeva seal, päevitasime, ujusime. Vahepeal käisime Akropolise keskuses šhoppamas, toidukraam, grill ja uuesti bäkki järve äärde, ööbisime seekord autos, ei viitsinud telki uuesti üles panna, plaan oli kell 6 hommikul ärgata kah. Pumpasime madratsi täis, tegime pagasiruumi tühjaks, esimesed istmed lükkasime ette ja mahtuski ära! Palju mugavam kui telgis:P
Hommikul tegime viimased ostud ja suundusime tagasi kodu poole.

Kokkuvõtteks võiks öelda,et oli väga tore puhkus! Silmailu oli kõikjal. Läbisõidetud kilomeetreid sai üle kahe tuhande. Õhtul olime juba kodus, võtsime VP-st veel 2 DVD-d. Super!

Viiips,
rahul & rõõmus:)

Kati ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.

Miks sa ainult õhufiltri ära vahetasid? Tavaliselt on mõttekam see koos õlifiltriga ning õliga ära vahetada ;)

Ning tundub, et teil oli päris lahe trip!!

vips ütles ...

Sest õlifiltri vahetasime eelmisel päeval, aga ununes, et seekord õhufiltrit ka vaja vahetada (seda vahetatase tavapäraselt 2 õlivahtuse järel), aga parem hilja kui mitte kunagi:P

Anonüümne ütles ...

Merilõvid mitte hülged!

Kati ütles ...

selge pilt, siis ikka süsteem õige teil :)