neljapäev, 2. august 2007

laenupoliitika


Ma olen kategooriliselt igasuguste laenude vastu. Ok, kui tõesti teisiti ei saa, siis küll, nt eluasemelaen vms, kellel meist nii väga oleks vaba milku taskust võtta? korteri jaoks oleks vist isegi rohkem vaja kui üks milku... Aga põhimõte, et täna ei ole raha ja nädal veel vaja elada ja siis võtta mingeid väikelaene, selle nimel, et nädalavahetusel pidu panna... khm. mõttetu. Enne hoiaks natuke kokku ja saaks ilma hakkama. Kurb, ma näen kõrvalt, kuidas nad laenavad ja siis ei jõua maksta ja võtavad uue laenu, et maksta eelmise ühe kuu makset. Aga see on ju surnud ring. Enne tuleks ikka kaalutletult järgi mõelda.
Nagu Leibs rääkis, et maaklerid ise on ennast ka lõhki laenanud- laenude kuu maksed ületavad kolmekümmet tuhandet, ok täna teenin nii palju, homme teenin ka, aga, kes ütleb, millises olukorras ma 3 aasta pärast olen? Ja praegu ongi põud, maaklerid vahetavad autosid odavamate vastu, annavad liisingfirmadele tagasi neid asju ,mille eest enam ei suudeta maksta.. ATV-d jm jurad.
Eriti hea reklaam on see, mingi väikelaenubüroo kohta, kus lõpus öeldakse: "Võtke laen laen.ee-st ja VÄLTIGE TEISI ODAVAID KOOPIAID" No wtf? Ehk siis ära võta sealt, kust saad odavama protsendiga? Või...? Või on neil parema kvaliteediga raha? Igatahes, kuidagi irooniline on see lause ja iga peaga mõtlev inimene hoiaks sellisest laenubüroost heaga eemale, sest nad juba ise ütlevad, et mujalt saab odavamalt.

Vaatasin Õllesummeri brošüürist, et nüüd on uus populaarne teema, et võtta nn "peo laen". Imestan ,et kuidas selline asi üldse lubatud on. Et peomeeleolus (ilmselt napsitanud ja adekvaatselt mittemõtlevad) tegelased saavad sellisel moel raha laenata, hommikul vbl ei mäletagi, et nii tehtud sai... Peale Õllesummerit olen igal üritusel näinud seda asja, et võta väikelaen ja blaablaa. Tegelikult see ei ole just normaalne, pigem kui rahakott ei kannata, siis ei saa ka rohkem midagi võtta, teatud piir tuleb ette.
Liisingud on teine teema, kui inimesel on teatud asja vaja ja korraga pole selist summat välja käia, aga väikeste osadena ei olegi hullu, siis miks mitte. Ei mõista just neid, kes laenavad just selle mõttega, et ühel päeval pidu panna. Vbl ma olen materjalist ja tahan selle raha eest justkui midagi saada ka, või vähemasti olla teadlik, et mille jaoks mul see raha kulus. Ma ei tea, sellise teadmisega ma rahul ei oleks, et võtsin sms laenu 6000.- ja raiskasin õllesummerile.
Aga inimesed nii teevad ja küsivad sõpradelt-tuttavatlt võlgu, et oma väikelanumakseid maksta. Nüüd saavad aru, et asi oli viga, aga kus mõtlemisvõime siis oli, kui suure hurraaga laenu võtma hakati?

Ma ei tea, mis populaarsust see Savi-Ets saavutada soovib, selle jutuga, et riik võiks hüvitada maksuvõlglaste eluasemelaenud, 100% pullikaka jutt ju. Sel juhul oleks ju iga inimene nõus maksuvõlglane olema. Heh, nagu vene ajal, kõik on riigi oma. Mentaliteet vsjo naša:D

"Vältige odavaid koopiaid!" ;)

Kommentaare ei ole: