kolmapäev, 3. oktoober 2007

Ei ma mõista

Kas igasuguste registratuuride tädid peavadki nii ebaviisakad ja põhjuseta ärritujad olema? Kõik on nagu ühe vitsaga löödud! Ma olen üllatunud siis kui hea kohtlemise osaks saan- ükskord juhtus: siis kui breketeid käisin panemas, Tallinna Hambapolikliinikus. Aga muidu on küll kõik sellised pahurad ja turtsuvad olnud. Ise olen küll heas meeleolus ja rõõmsalt nende poole pöördunud, ei esita neile mingeid lisaküsimusi ega midagi, aga ikka nad plärtsuvad ja turtsuvad.
Täna näiteks käisin eriarsti vastuvõtul ja vajasin seda personaalkaarti, mis registratuurist saab + pidin maksma visiiditasu. Kui minu number blinkima hakkas pöördusin viisakalt tädi poole, kes samal ajal laia lõuaga haiguas ega isegi kätt suu ette pannud ja kui lõpuks suu kinni sai, siis hakkas kohe kärkima, et miks ma ENNE visiiditasu ära ei maksnud. Millal enne? Kui ma 2 minutit tagasi alles tulin ja mu visiit hakkab alles 10 minuti pärast. Peaksin maksma siis kui aja kinni panen? See oli miskine poolteist kuud või isegi rohkem tagasi- selle ajaga võib ma ei tea mida juhtuda. Pealegi olen ma alati alles siis maksnud kui visiidile lähen. Ja kõik teevad nii, mingit muutust nende töökorralduses ka pole olnud, vähemasti sellest pole kuskil teavitatud. Mida iganes! Peale selle riidles ta ühe meeldiva vanaprouaga, kes reipalt püsti seisis ja oma järjekorda ootas- talle nähvas tädi ,et "Mis te SEISATE, istuge ja oodake oma järjekorda!"... sellisel nõudlikul ja viriseval toonil. Pmst täiesti mittemillegi eest sai proua riielda, ta isegi ei puutunud sellesse registratuuritädisse, sest ta ootas hoopis teises järjekorras. Mõttetu kärkimine.
Arsti kabinetis selgus järgmine segadus, et registratuuritädi oli andnud kella 8.15- le 2 aega. TORE! Arstid olid pahased registratuuritädi töö peale ja õigustatult, sest see muudab ju terve päevakava nihkesse juba hommikust peale. Pealegi peavad nad ju ajad kohe programmi sisestama ja eksitust ei saaks teoreetiliselt juhtuda, ometi oli meil mõlemil registraturitädi allkirjaga paber, ajale 8.15.
Ma saan aru ,et palk on väike, töö on rutiinne ja muu selline, aga siiski inimene teeb ju ise enda valikud ja keegi ei sunni seal töötama ja patsiente tümitama. Töid on teisigi ja töötajaid samuti- tahaks natuke rohkem inimlikkust või kui seda on palju palutud ,siis võtaks natuke rohkem neutraalsust ja vähem subjektiivseid hinnanguid ja emotsioone. Ma usun, et neil endil oleks ka kergem kui nad päevas palju vähem kordi kärgiks ja närvirakke jääks ka rohkem alles:P
Aga arstist rääkides, siis pani ta mind muretsema. Ei teagi mida mõelda, nädala pärast uuesti, siis saab vastused ja selguse. Arst iseenesest oli meeldiv ja tore!

Kommentaare ei ole: