reede, 15. september 2006

Heeeea väääärk!

Mis tähendus on sõnal "hea"? Iga inimene omistab sellele sõnale rida erinevaid omadusi, samas need ei pruugi absoluutselt kattuda. "Hea" on liiga lai mõiste aga samas see üksik sõna ei kanna endas absoluutselt mingit adekvaatset informatsiooni. Kui ma ütlen millelgi kohta, et see on hea, siis kuidas seda võtta? Tegelikult ei saa ju teine inimene mingit informatsiooni, sest minu jaoks on "heal" nt 1. need 2. need ja 3. need omadused jne, tema jaoks hoopis mingid kolmandad.
Sõna "hea" saab kasutada absoluutselt iga asja kohta, samas erinevate asjade puhul tähendab see hoopis erinevat asja nt "see on hea laud" siis tähendab see, ütleme ,et : 1. vastupidav, õige kõrgusega, parajate mõõtmetega jnejne Samas kui "hea inimese" puhul tähendab see hoopis mingite isikuomaduste loetlemist, mis igal inimese arusaamise järgi jälle on erinevad. "Sa oled hea!" Milline ma olen siis? Ma ei tea ju teise inimese "hea" kriteeriumeid, samas on need kriteeriumid ka ajas muutuvad.
Kuidas inimesed vastavad inimesed küsimusele "Kuidas Sul läheb?" HÄSTI. Väga informatiivne. Muidugi see on lihtsalt harjumuspärasus,sest ei viitsita hakata pikemalt seletama. Mina ka tavaliselt ei viitsi pikalt vastata, muidugi oleneb kuidas küsimus ka esitatud on. Sest enamasti on küsimus ka nö "kohustuslikus" korras ja moepärast esitatud.
Tunnetusliku poole pealt:
Kui liiga palju on liiga hea, siis muutub see nonsensiks. Tekib harjumus ja tavapärasus. Rutiin. Ja see "hea" suretatakse välja. End.

Kommentaare ei ole: